رفتن به مطلب

RESIDENT EVIL 8

اطلاعیه
  • ! به انجمن خانه بازی ها خوش آمدید
CHRIS-7

ویرایش فایل های بازی رزیدنت اویل 4

پست های پیشنهاد شده

با سلام امروز می خوام طرز باز کردن فایلای رزیدنت اویل 4 و ویرایششون براتون بگم تا مثلا :

 

لباسها و اسلحه ها و صورت و .......... شخصیتها رو به دلخواهتون عوض کنید

 

یا جای شخصیتهای ada و Leon یا غیره رو با هم عوض کنید

 

البته برای تغییر لباس و چهره باید با برنامه های انیمیشن و سه بعدی مثل مایا یا تری دی مکس یا میلک شاپ آشنا باشید که البطه منم نیستم چون هر چی تو اینترنت گشتم کسی آموزش درست حسابیش نزاشته بود و قیمت کتابها و سیدیش هم که سر به فلک میزاره

با این حال من تونستم جای شخصیتها رو با هم عوض کنم و آهنگهای دلخواهم بردارم

 

بریم سر آموزش :

برای باز کردن و آنپک کردن فایلای dat نیاز به نرم افزار gca دارین و برای دیدن فایلای pmd بازی و تبدیل کردنشون نیاز به نرم افزار PMD Viewer دارین که می توانید از زیر دانلودش کنید :

فقط اعضا می توانند link ها را ببینند برای مشاهده ثبت نام کنید

خوب اول بریم سر باز کردن فایلا :

فایلای رزیدنت اویل با فرمت dat نمایش داده میشن که یه فرمت بیخود و الکی هست تا از -- شدن و آنپک شدن فایلاشون جلو گیری کنن

 

به مسیر زیر تو کامپیوترتون برین :

tools - folder option - view

و تیک گزینه hide extensions رو بردارین تا پسوند فایلا معلوم بشه

 

ما اینجا با دو تا از فایلا کار داریم بقیشون خودتون اگه برنامه نویسی یا ......... بلدین و یا اگه بعدا لازمتون شد استفاده کنید :

فایلای : ogg.dat مربوط به آهنگهای بازی

و فایل : xfile.dat مربوط به شخصیتهای گرافیکی بازی که ما باهاش کار داریم

خوب تو مرحله اول باید برین و پسوند فایل مثلا ogg.dat رو به ogg.gca تغییر بدین البته

 

% قبلش یادتون باشه که از فایلا یه نسخه پشتیبان درست کنید تا خدای ناکرده تو درد سر نیفتید %

بعدش برین و نرم افزار gca رو باز کنید و به سربرگ File و بعد Εxtract File برید و بهش مسیر فایل ogg.gca رو بدین و اوکی بزنین تا فایل پک شده باز بشه و میتونید آهنگای بازی رو با فرمت ogg ازش بردارین و لذت ببرین

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

6.JPG

7.JPG

8.JPG

بریم سر قسمت بعدی و مهم ترین بحث این تاپیک :

خوب فایل xfile.dat رو مثل فایل قبلی آنپک کنید وقتی این کار کردین به مسیر زیر برین :

xfile\em

پوشه em شامل تمام شخصیتهای بازی اعم از دشمن و بازیکنها میشه که من پوشه شخصیتها رو براتون مینویسم :

به آخرین پسوندها توجه شود نه نام پوشه اصلی که در وسط نام فایلها آمده !

 

Pl000A بدنه اصلی

Pl000B صورت وسر و چشم

Pl000C صورت

Pl000D مو

Pl000E سینه و ژاکت

Pl000F نمیدونم چیه ؟.

Pl000G گردن

Pl000H سر و مو?

Pl000I صورت

Pl000J چاقو

Pl000L چاقو ژاکت خشاب

 

خوب بریم سر پوشه های اصلی :

اول ADA که تو من هست :

 

pl02 اسکلت اصلی بدن لباس و بدن از کمر به پایین جدا { در این قسمت لباس قرمز ادا به دو قسمت تبدیل شده و پایینش به صورت دامن در اومده که من علتش نمیدونم و کلا کار این پوشه رو نمیدونم چیه این پوشه قسمت اصلی سر رو پشتیبانی میکنه }

pl16 لباس قرمز بلند + دست چپ و راست { پوشه اصلی اسکلت بدن }

pl0b لباس پلیسی قرمز دامن کوتاه { اسکلت بدن + سر و صورت }

pl0c لباس مشکی { اسکلت بدن + سر و صورت }

 

دوم Leon

 

pl00 تمام قسمتهای ضروری کاراکتر شامل اسکلت کای بدن و لباسهای حالت استاندارد

8 pl10 + pl0 شامل لباس استاندارد بدون کاپشن

 

سوم Ashley

 

pl01 حالت استاندارد با تمام خصوصیات

Pl17 حالت زره پوش

Pl05 لباس سفید

 

خوب بریم سر باز کردن فایلا و ویرایششون

برنامه PMD Viewer رو باز کنید و رو open بزنید بعدش برن و تو مسیر مثلا :

C:\xfile\em\pl16

فایل pl160a.pmd باز کنید میبینید که مربوط به لباس ada هستش حالا باید رو دگمه Export بزنید و یه مسیر و یه اسم بهش بدین تا تبدیل به یه فایل بشه تا برای برنامه ای مثل 3d max قابل خوندن باشه

حالا مثلا ما فکر میکنیم شما ویرایشش کردین و میخواید تو بازی بزارینش :

خوب حالا فرض میکنیم شما کاراکترتون رو طراحی کردین و میخواد دوباره به بازی برش گردونید

دوباره PMD Viewer رو باز کنید فایل اولی رو که اکسترکتش کرده بودین و با پسوند pmd بود رو open کنید و بعد دگمه import رو بزنید به شکل توجه کنید

طرف چپ PMD قسمتای همون فایل اصلیه که باز کردین

طرف راست OBJ همون فایلیه که قرار جایگزین بشه

>> قسمتای طرف راست به جای فایل اصلی میکاره

Blank کارش پاک کردن قسمتایی هست که دوست ندارید مثلا دوست دارید لیون بدون پا باشه دیگه لازم نیست برین و تو 3ds این کار بکنید کافیه اینجا انتخاب و گزینه بلنک جای فایل مثلا 36 بزارید تا از شر اون قسمت خلاص شید

Auto کارش قرار دادن اتوماتیک قسمت چپ رو راست و فقط جایی استفاده داره که قسمتای راست و چپ با هم برابر باشن و گه نه مثلا فایل قسمت 16 رو رو 17 میزاره و .........

save , save as هم که دیگه خودتون بلدین

وقتیم تموم شد کل فایلای سیو رو تو مسیر اصلی کپی کرده و تموم میریم سر پک کردنش

............................

نرم افزار gca رو باز کنید و به ترتیب به فایل و کمپرس فولدر برین بعد مسیر بهش بدین اوکی کنید یه فایل با پسوند gca درست میشه اون به dat تغییر نام بدین و تو مسیر پوشه اویل جایگزین کنید به بازی برین و تغییر ببینید

 

راستی من با PMD Viewer یه کم مشکل داشتم مثلا همه چیز خوب بود و فایلای ویرایش شده سر جاشون بودن ولی وقتی تو بازی میرفتم مثلا دست لیون جابه جا شده بود اگه شما مشکلی نداشتین برام بنویسید

 

چند نکته مهم !

 

PMD Viewer به نرم افزار جاوا احتیاج داره که رو سیستمتون نصب باشه اگه نباشه اجرا نمیشه

دوم : فایلای اکسپورت با پسوند Obj و mtl و فایلای عکس tga هستند که باید همه در یک پوشه نگه داری بشن

سوم : برای وارد کردن به 3ds باید به ترتیب وارد :

File => Import بشین و از لیست پایین افتادنی WaveFront Object رو انتخاب کنید

و تو MilkShape باید به مسیر زیر برین

File => Import => WaveFron OBJ بشین

چهارم : موقع اکسپورت باید فایلاتون با همین پسوند اکسپورت کنید OBJ

سوالی بود در خدمتیم

 

منبع : gameshouse.ir

  • تشکر 1

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...